עבירות צווארון לבן

עבירת צווארון לבן היא עבירה פלילית הקשורה בנטילת כספים מהארגון שבו עובד העבריין או מאחרים. העבירה יכולה להתבצע באופן ישיר בדרך של מעילה, מרמה, הונאה, זיוף מסמכים וכדומה, או באופן עקיף על ידי קבלת טובות הנאה בתמורה לשוחד או סחר במידע פנים.

הייחודיות שבעבירות הצווארון הלבן היא שהן מבוצעות ללא כל אלימות, ובמהלך פעילותו השגרתית של העבריין בארגון. מקור השם הוא בכך שבדרך כלל העבריינים הם חלק מהנהלת הארגון, ובפעמים רבות מדובר בנושאי משרה בכירים ביותר.

הגדרה קרימינולוגית

עבירות צווארון לבן כהגדרתן הקרימינולוגית הן עבירות המבוצעות על ידי היחידים החזקים והעשירים בחברה. ההגדרה המקובלת ניתנה על ידי הקרימינולוג האמריקאי אדווין סטרלנד, ולפיה עבירת צווארון לבן הינה "עבירה של אדם מכובד בעל מעמד חברתי גבוה במהלך עיסוקו המקצועי". במסגרת ההגדרה נכללים שחיתות שלטונית, קשרים לא ראויים בין הון ושלטון וכדומה, כאשר הדגש הוא על שתי נקודות: מעמדו החברתי הגבוה של העבריין, והשתלבותה של העבירה בעיסוקו המקצועי.

ההגדרה הקלאסית של עבירות צווארון לבן איננה כוללת עבריינים קטנים שביצעו עבירות זיוף פעוטות, ובהתאם קופאי בסופרמרקט הגונב מקופת מעבידו אינו נחשב כעבריין צווארון לבן. לעומת זאת, נושא משרה בבנק שתוך כדי עיסוקו מועל בסכומים משמעותיים ומנצל את האמון הרב שניתן בו, מוגדר כעבריין צווארון לבן.

משרדנו מייצג ומלווה חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. אנו מספקים שירות ומענה בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ.

יצירת קשר