שחרור ממעצר בבית המשפט העליון – ספור מכותלי בית המשפט

החלטת בימ"ש העליון בבש"פ 171/11 "בשקלול השיקולים האמורים ובאיזון בין השיקולים הנוגדים, הגעתי – על יסוד הטעמים האמורים – לכלל מסקנה כי יש להורות על שחרור המשיב לחלופת מעצר בקהילת אילנות, שבה ישהה המשיב בתנאי מעצר, בתנאים שעליהם הורה בית משפט השלום. במובן זה, מתקבל, אפוא, הערר"

החלטת בימ"ש העליון

יום אחד,פנה אלי במסדרון בימ"ש אדם לבוש מרושל עוור למחצה ובקש ממני לסייע לבנו העצור בתיק פלילי,החלטתי מיד לעשות כן.

התברר כי בנו בחור כבן 30 מכור לאלכוהול וסמים מואשם בעבירות רכוש – בהתפרצויות למסעדות, כשעל ראשו מאסר על תנאי חב הפעלה, מאחוריו מספר מאסרים והוא צפוי לעונש ממושך.

נפגשתי עמו בבית הסוהר והסברתי לו כי עליו לעבור הליך גמילה מסמים ממושך בקהילה טיפולית לגמילה מסמים ואלכוהול "….זו הדרך להציל את חייך "!!!

בבתי המשפט בישראל ,רק במקרים מועטים נתן להשתלב בהליך גמילה כחלופת מעצר, לשמחתי נפלנו על שופט התומך בעניין והוא הורה לשחרר אותו ממעצר לקהילה מגמילה מסמים, המדינה אצה רצה לערער על ההחלטה ובימ"ש המחוזי הפך את ההחלטה והורה על מעצרו עד תם ההליכים ….

מתוך אמונה בו ובצדקת דרכי הגשתי ערר על המעצר ,לבית המשפט העליון הפוסק האחרון,לתדהמתי השופט שדן בתיק מעולם לא שלח לגמילה כחלופת מעצר…..??

יש משפט האומר" דע את הדיין לפני שאתה מכיר את הדין "בשלב זה,התכוננתי היטב עד השעות הקטנות של הלילה ומספר ימים לאחר הדיון, קבלתי החלטה שהפכה את החלטת בימ"ש המחוזי והורתה על שחרור ממעצר ושילובו בגמילה במוסד לגמילה מסמים ואלכוהול ,לאחר שהייה בקהילה כמעט כשנה, שבועיים לפני הסוף ,ארע לבחור משבר והוא עזב את המקום,הוריתי לו מייד לגזור על עצמו מעצר בית והודעתי על כך לבימ"ש ,שוב כמובן קרב בערכאות ,תוך שאני מבקש את המשך התהליך בקהילה אחרת,גם בקרב הזה נצחנו והבחור החל שוב תהליך טיפולי בקהילה טיפולית אחרת לגמילה מסמים, אותה סיים בהצלחה ,מהקהילה עוברים להוסטל המשלב בין עבודה לסיוע סוציאלי והבחור סיים את ההליך הטיפולי.

בבית המשפט שדן בכתב האישום ,לאחר קבלת חוות דעת חיוביות ותסקיר חיובי של שרות מבחן קבל בימ"ש את טענות ההגנה ובמקום להפעיל את המאסרים על תנאי האריך את המאסר על תנאי לתקופה נוספת, זאת כמובן באופן חריג ,הנאשם יצא לחופשי כשהוא עולה על דרך המלך.

מדובר בקרב ארוך מלא, קרבות ביניים שדרש אורך רוח, אמונה ומטרה, קרב שהצליח כמו רבים אחרים בהם ייצגתי לקוחות בעבירות רכוש, סמים, אלימות, מין ועוד.